Era Ubuntu Segera Berakhir ?


logo ubuntu

from :  http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20091026#news

Only a few days remain before the final release of Ubuntu 9.10, the 11th stable release of the distribution that is clearly marching from strength to strength. As is always the case on release days, don’t expect the main Ubuntu server and its mirrors to function at lightning speeds, at least until the initial demand is satisfied. Fortunately, there will likely be alternatives to watching the snail-like progress of the download indicator as early Ubuntu reviews, analyses, commentaries and interviews will surely fill many technical web sites, big and small. If you are eager to start reading on “Karmic Koala”, the page carrying the official release notes is an excellent starting point. But for those who are eagerly awaiting the freshly pressed Ubuntu CDs to arrive in their mail boxes, there is some bad news – for the first time in its history, Canonical has decided to limit the free media to certain categories of users, such as official user groups, Ubuntu contributors or people who are unlikely to have access to other forms of obtaining the distribution: “We will continue to supply CDs to LoCo teams and Ubuntu members. And we hope to make CDs available to everyone who is just discovering Ubuntu. But we are limiting shipments to people that we think have alternative paths of getting Ubuntu.”

9 comments

  1. biarpun dikasih ubuntu gratis… aku tetap lebih milih pake mandriva😉
    namanya juga cinta pertama
    wekekekekeke😀

  2. yang punya benwit jangan mengharap gratisan :-p

  3. thanks atas infonya nambah ilmu lagi pokoknya ok bos thanks

  4. wew. ndak ngerti sayah…😀

  5. Gambarnya.. ckckckckck…

  6. Kok rasanya judul kurang sesuai ya.
    Artikelnya kan membahas server Ubuntu yang akan padat saat peluncuran dan pembatasan pengiriman paket CD ke pengguna.

    bayu :
    wah maap mas kalo rasanya emang gak sesuai…
    cuman begini mas.. ini menurut aq aja…

    ubuntu besar di indo karena dulu ada kiriman cd gratis tis nya

    nah kalo sudah ada pembatasan, or gk ada lagi pengiriman cd gratis lagi

    pasti yang cekak b/w kaya aq di desa gini, akhirnya gak isa nikmatin tu ubuntu versi baru
    mo donlod sendiri ? wah.. koneksi dial up nya isa jebol ni tagihan telepon😀

    ostosmastis dari gk ada nya tu cd gratis, lambat laun… ubuntu pasti di tinggalin…
    dan era ubuntu di indonesia akan segera berakhir…

    begitu mas menurutku…

  7. Sama Mas, saya juga pake mandriva walau dikantor pake Ubutuu, tapi kalao Ubuntu seperti gambar diatas sepernyi bisa berpaling juga. Mandriva asyik juga buat ngenet dan dipake buat bisnis online

  8. ehm,,,bener g sih?? kan masih banyak juga yg jual cd distro linux…murah2 lagi…

  9. emange unggul seng endi to mas..

    kok enek masa berakhir barang. bukane podo2 teko linux

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: